نجات سرور با استفاده از حالت Rescue Mode

جالب بود برای این مورد سرچ زدم ولی چیزی حداقل به فارسی پیدا نکردم! پس هم مینویسمش که برای خودم داشته باشمش و هم برای کسانی که به دنبال این مطلب هستن… حالت Rescue Mode در مواقعی استفاده میشه که وی پی استون به هر دلیلی به مشکلی بربخوره و نتونین از طریق ssh بهش متصل بشین. در این حالت با استفاده از Rescue Mode یه توزیع لینوکس میاد و کنار سیستم عامل اصلی وی پی اس اجرا میشه و بهمون اجازه میده دوباره به وی پی اس دسترسی داشته باشیم. البته باید امکان استفاده از Rescue Mode رو هم داشته باشید. پس اگه پنل مشابه پنل زیر برای وی پی استون دارید در ادامه مطلب با ما باشید تا ببینیم چجوری میشه سرور رو نجات داد!

virtualizor_panel

 

ادامه خواندن نجات سرور با استفاده از حالت Rescue Mode

ترکوندن رم و سی پی یو با یه بش اسکریپت

کلا از وقتی با بش اسکریپت آشنا شدم به طور کل دارم یه جور دیگه با کامپیوتر کار میکنم 😀 یه بش ساده نوشتم که هیچ کار انجام نمیده جز اینکه رم و سی پی یو رو تا ته پر میکنه و خودم که بعد از اجرای این بش مجبور شدم سخت افزاری سیستمم رو ری‌استارت کنم. برای نوشتن این بش اومدم به تعداد هسته‌های سی پی یو حلقه بینهایت درست کردم (البته میشه بیشتر هم حلقه درست کرد ولی حداقل تعداد حلقه‌ها باید به تعداد هسته‌های سی پی یو باشه) و اسکریپت رو به شکلی تنظیم کردم که حلقه‌ها رو به صورت موازی اجرا کنه و به این شکل هرکدوم از حلقه‌ها روی یکی از هسته‌های سی پی یو انجام میشه و لود اون هسته رو به صد درصد میرسونه. اما برای رم کاری که کردم این بود که یه متغییر تعریف کردم و گفتم که تو هر بار اجرا شدن این حلقه‌ها اون متغییر رو چندبار دوباره تو خودش بریزه. کد نهایی هم برای سیستم من که سی پی یوم دو هسته داره این شد:

z=q
while true; do
	z=$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z
done &
while true; do
	z=$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z
done

 

که این کد رو تو یه فایل با پسوند sh ذخیره کردم و با دستور

chmod +x file.sh

 

بهش قابلیت اجرایی دادم و با دستور

./file.sh

 

اجراش کردم و شاهد لود صد درصدی سی پی یو و رم بودم 😀 کد هم کلیاتش نکته خاصی نداره. اما در مورد خط

z=$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z

 

باید بگم که این خط وظیفه پر کردن رم رو داره. چون در ابتدای کد تو متغییر z فقط کاراکتر q رو قرار دادیم ولی به محض اینکه به حلقه میرسه ۲۲تا کاراکتر q توی متغییر z ذخیره میشن و تو بار دوم اجرا شدن حلقه ۴۸۴تا کاراکتر q توی متغییر z ذخیره و میشن و الی آخر. حالا این رو هم درنظر بگیرین که دوتا حلقه به صورت همزمان و چندصد بار در ثانیه دارن اجرا میشن! با این کار رم به سرعت پر میشه 🙂 تو آخر خط ۴ هم یک کاراکتر & قرار داره که باعث میشه دوتا حلقه به صورت موازی اجرا بشن و اگه اون کاراکتر & رو نذاریم فقط یک هسته سی پی یو لودش میره رو صد. اگه میخواین این کد رو رو روی سیستمی مثلا با سه هسته پردازش اجرا کنین (البته با مسئولیت خودتون!) باید خط‌های دو و سه و چهار رو کپی کنید و آخر خط چهار پیست کنید تا سه‌تا حلقه به صورت موازی اجرا بشن و هر سه هسته لودشون بره رو صد.

z=q
while true; do
	z=$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z
done &
while true; do
	z=$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z
done &
while true; do
	z=$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z
done

 

آپدیت:

برای اینکه مجبور نشین تو یه فایل جداگانه دستورات رو قرار بدین، میتونین دستورات رو توی یک خط بنویسین و مستقیم تو ترمینال وارد کنید تا سیستم بترکه. برای مثال رو سیستم من دستور به این شکل میشه:

z=q && while true; do z=$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z; done & while true; do z=$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z$z; done

 

فیلم The Imitation Game

The_Imitation_Game_3051179c

 

 

IMDB

Genre:  Biography | Drama | Thriller

IMDB Rating: 8.1/10

MPR: PG-13

YIFY

Ganool 1080

Ganool 720

 

در ادامه فیلم Codebreaker تماشای این فیلم رو حتما توصیه میکنم! نیازی به تعرف از فیلم نیست… امتیاز بالای فیلم، اسکاری بودنش و همینطور بازی خوب بازیگرها، این فیلم رو به فیلمی کاملا تماشایی بدل میکنه!