فیلم The Internship

the_internship

 

 IMDB

Genre: Comedy

IMDB Rating 6.3/10

MPR: PG-13

YIFY

Ganool 1080

Ganool 720

 

چیز زیادی لازم نداره! خودتون تصور کنین دونفر که هیچی از تکنولوژی بارشون نیست تصمیم میگیرن که توی گوگل استخدام بشن! مشخصه که نتیجه چی میشه! فیلم برای گیک‌های کامپیوتر مسلما جذاب هست. فقط حیف که تو این فیلم گیک با اون معنی منفیش نشون داده میشه… نکته جالب فیلم هم حضور سرگی برین بود! البته خیلی ذوق زده نشین سر جمع تو اون دو صحنه‌ای که تو کادر بود فکر نکنم ۱۰ ثانیه شده باشن رو هم 😀 و اینکه رو درجه سنی فیلم حساب نکنین! من که رلیز YIFY رو گرفتم کاملا درجه سنیش R بود!

نتیجه کار با سایتی روی سرور ایران

الآن دارم یه سایت (البته از نظر فنی بیشتر به یه وبلاگ شباهت داره!) کار میکنم که مال آموزش و پرورش هست و سروش داخل ایران هست! واقعا من موندم وقتی نمیتونن یه اینترنت درست و حسابی برای سرورهاشون تامین کنن چه کاریه که از سرور داخل ایران استفاده کنن؟ والا حتی منم که الآن تو ایرانم و با آی پی ایران هم هستم باز هم تو کار با این سایت مشکل دارم! از بس سرعتش داغونه! یه عکس ۱۵۵کیلوبایتی حدود ۳۹ثانیه زمان برد تا از این سرور ایرانی روی یک سرور تو انگلیس آپلودش کنم… چون وسط کار یهو سرعت صفر شد! برم ببینم میتونم با این سرعت داغون کارم رو ادامه بدم یا نه…

از دست انتخاب واحد…

یاد دبیرستان بخیر… میرفتی یه برنامه بهت میدادن میگفتن بیا اینم برنامه کلاسیت… حالا میخوای یه انتخاب واحد بکنی باید کله سحر بلند بشی پا سایت باشی که سریع انتخاب واحد بکنی که کلاسه پرنشه از اون ور هم باید آمار بگیری که کدوم استاد نمره بده هست و بعدم درسایی که انتخاب میکنی با هم تداخل نداشته باشن! اصن وعضیههه! آخرشم دوتا با هم تداخل پیدا میکنن گند میزنن به همه چی یا اینکه باید جوری انتخاب واحد کنی که ۲ساعت تو دانشگاه علاف باشی تا شروع کلاس بعدیت…

آموزش نصب Deluge روی سرور اوبونتویی

اگر اهل کار با تورنت باشین حتما میدونین که با توجه به شرایط اینترنت ایران کار کردن با فایل‌های تورنت مقداری سخته! اما اگه فایل‌های تورنت رو روی سرور شخصیمون دانلود کنیم و بعد هم با لینک مستقیم فایل‌ها رو از رو سرور شخصیمون دانلود کنیم چطور؟ مسلما این کار معقولانه‌تره تو بسیاری از مواقع!! خب برای این که ببنیم چطور میشه سرورمون رو برای دانلود تورنت‌ها آماده کنیم این آموزش رو ببینین 🙂 یا اگه اون لینک کار نمیکنه ادامه مطلب رو ببینین 😀

ادامه خواندن آموزش نصب Deluge روی سرور اوبونتویی

آموزش ساخت سایت به صورت ناشناس در شبکه تور

هرگونه استفاده از این مطلب به عهده خود فرد هست و من فقط این آموزش رو صرفا جهت افزایش اطلاعات افراد نوشتم.

 

 

اینترنت جای فوق‌العاده جالبیه! ولی مشکلی که هست اینه که ردگیری افراد که توی این شبکه چیکار میکنن هم کار سختی نیست! اما راه پنهان موندن هم کم نیست 🙂 یکی از راه‌های خیلی خوب برای پنهان موندن توی این شبکه استفاده از TOR  (تور در ویکی پدیا فارسی) هست! تور یک قابلیت خیلی جالبی که داره این هست که میشه درونش سایت بالا آورد به شکلی که اون سایت قابل ردگیری نباشه و نشه دقیقا فهمید صاحب سایت کیه و یا ای پی سرور اون سایت چیه و فقط اون سایت در شبکه تور قابل دسترسی باشه. توی این آموزش میخوام بهتون نشون بدم که اگه بخوایم یک سایت رو تحت شبکه تور روی سروری که CentOS 6 روش نصب هست بالا بیاریم چیکار باید بکنیم 🙂  قبل از شروع کار لازمه که تور رو روی سیستم خودمون داشته باشیم که به راحتی میشه از سایتش دانلودش کرد. حالا برای اینکه مطمئن بشیم تور به خوبی کار میکنیم به این آدرس میریم:

http://duskgytldkxiuqc6.onion/

این سایت در حالت عادی رو هیچ مرورگری باز نمیشه مگر اینکه اون مرورگر از شبکه تور استفاده کنه! و با باز کردین این آدرس اطمینان پیدا میکنیم که به شبکه تور متصل شدیم:

t_example

 

 

حالا میریم سراغ سرور! اول از همه لازم داریم که روی سرور هم تور رو نصب کنیم. برای این کار اول باید RPMForge رو روی سرور فعال کنیم که البته نحوه فعال کردنش روی سیستم عامل ۲۳بیتی و ۶۴بیتی با هم فرق داره و من هردوتاش رو براتون میذارم:

 

32bit: rpm -Uvh http://pkgs.repoforge.org/rpmforge-release/rpmforge-release-0.5.3-1.el6.rf.i686.rpm

64bit: rpm -Uvh http://pkgs.repoforge.org/rpmforge-release/rpmforge-release-0.5.3-1.el6.rf.x86_64.rpm

 

حالا هم باید تور رو نصب کنیم پس:

 

yum install tor -y

 

 

حالا باید وب سرور رو نصب کنیم. باتوجه به مطالبی که من خوندم بهترین وب سرور برای کار ما وب سرور thttpd هست. چون این وب سرور کوچیک هست و همین باعث میشه احتمال آشکار شدن آی پی سرور اصلی پایین بیاد. برای نصب این وب سرور باید اول مخازن epel رو به سرور اضافه کنیم. پس:

 

rpm -i http://dl.fedoraproject.org/pub/epel/6/x86_64/epel-release-6-8.noarch.rpm

 

و حالا باید وب سرور رو نصب کنیم. پس:

 

yum install thttpd -y

 

باید وب سرور رو هم اجرا کنیم، پس:

 

service thttpd start

 

و بعد هم آی پی سرور رو توی مرورگر میزنیم و با باز شدن این صفحه از صحت کار کرد وب سرور اطمینان پیدا میکنیم:

 

thttpd_working

 

 

پوشه پیشفرض thttpd برای قراردادن اطلاعات هم این پوشه هست:

 

/var/www/thttpd

 

 

حالا باید به تور بفهمونیم که قراره روی شبکه تو یک سایت بالا بیاریم پس فایل تنظیمات تور رو باز میکنیم:

 

nano /etc/tor/torrc

 

در انتهای این فایل این عبارات رو وارد میکنیم:

 

HiddenServiceDir ~/                       
HiddenServicePort 80 127.0.0.1:80

 

اون 80 در آخر خط دوم پورتی هست که وب سرور روش داره کار میکنه و به صورت پیشفرض همون 80 هست. اگر خواستیم پورت وب سرور رو عوض کنیم میتونیم فایل /etc/thttpd.conf رو ویرایش کنیم. حالا با زدن Ctrl + X و Y و Enter تغییرات رو ذخیره میکنیم. باید تور رو روی سرور ری‌استارت کنیم تا تغییرات رو متوجه بشه، پس:

 

service tor restart

 

خب حالا به تور فهموندیم قراره که یک سایت رو برای ما اجرا کنه. اما آدرس سایتمون چی هست؟ برای اینکه آدرس سایتمون رو بدونیم آین دستور رو میزنیم:

 

cat /var/lib/tor/~/hostname

 

حالا میبینیم که یک آدرس با پسوند onion برای ما نمایش داده میشه که آدرس سایتمون هست و فقط از شبکه تور قابل دسترسی هست. حالا اون آدرس رو توی مرورگری که به شبکه تور متصل هست میزنیم و با باز شدن صفحه پیشفرض وب سرور اطمینان پیدا میکنیم که همه چی به خوبی پیش رفته!

 

thttps_on_t

 

 

حالا حداقل امکانات لازم رو برای راه انداختن سایتمون به صورت ناشناس داریم! البته دقت کنید که با این کارها نمیشه با اطمینان کامل گفت که سایتمون کاملا امن و غیرقابل ردیابی هست. بهتون توصیه میکنم برای اینکه بتونین امنیتتون رو بالاتر ببرین حتما مستندات تور رو مطالعه کنین.