اسکریپت انتقال فایل/فولدر بین هاست و سرور

خب، خلاصه حرفم رو میگم. این اسکریپت ساخته شده تا انتقال حجم زیادی از فایل‌ها و فولدرها رو به صورت اتوماتیک انجام بده و با همون ساختار فایل‌ها و فولدرها در مبدا، اون‌ها رو در مقصد قرار بده. میدونم برای این کار برنامه‌های رایگانی وجود داره ولی این اسکریپت بعد از انتقال فایل‌ها حجم فایل‌ها رو به بایت با مبدا چک میکنه میکنه و اگر حجم یکسان نبود دوباره فایل رو دریافت میکنه. و در پایان هم ساختار فایل‌های مبدا رو با ساختار فایل‌های مقصد چک میکنه تا از انتقال کامل همه اطلاعات اطمینان کسب کنه. این اسکریپت چون در باطن از برنامه‌های مدیریت دانلود استفاده میکنه حداکثر سرعت انتقال رو بهتون میده و امکان استفاده از آپشن‌های اضافه رو هم بهتون میده. برای مثال میتونید سرعت انتقال رو روی مقدار ثابتی تنظیم کنید تا سرور مبدا از دسترس خارج نشه.

 

چند نکته درباره برنامه:

– دوستانی که نگران امنیت برنامه هستند، من یک کد در اختیارتون قرار میدم و توضیحات لازم برای اجرای کد رو هم بهتون میدم تا از امنیت برنامه اطمینان کسب کنید.
– فایل‌های مبدا باید از طریق http/ftp قابل دانلود باشن
– مقصد حتما باید یک سرور لینوکسی باشه و دسترسی روت بهش داشته باشید چون نیاز به نصب چند برنامه برای کار کردن این کد هست
– در مبدا هم نیاز به یک اکانت ftp که روی پوشه‌ای که قصد انتقال اطلاعات داخلش رو داریم نیاز هست
– در حالات خیلی خاص که در عمل کمتر از یک درصد احتمال وجود داشتنش هست اسکریپت بعضی از فایل‌ها با اسم خاص رو نمیتونه انتقال بده، برای مثل فایلی که اسمش با … تموم شده باشه که البته همونطور که گفتم در عمل همچین فایلی نخواهید داشت، ولی اگر داشتید کد در انتها در یک فایل لیست لینک‌هایی که موفق به دانلودشون نشده رو بهتون میده تا به صورت دستی فایل‌ها رو انتقال بدید.

 

علی‌رغم اصرار دوستانم، کد رو به صورت خام و بدون محدودیت در اختیارتون قرار میدم و به شعور خریدارن این کد احترام میذارم و امیدوارم این کد رو که روش زحمت کشیده شده پخش نکنند.

 

برای خرید این کد، به این صفحه مراجعه کنید.

یه سایت پر از گیف های مخصوص برنامه نویس ها

نمیدونم تا حالا عکس‌های متحرکی که زیرشون یه توضیح نوشته که تو شرایط خاص حس همون عکس متحرک بهتون دست میده رو دیدین یا نه! سایت The Coding Love پر از گیف‌هایی هست که لحظات مختلف زندگی برنامه نویس‌ها رو به صورت طنز نمایش میده. البته مراقب مصرف اینترنتتون هم حتما باشین  😀  یک نمونه از گیف‌هایی که تو این سایت دیدم و حسابی من رو خندوند رو براتون میذارم تا دقیق‌تر بدونین با چی طرف هستین!

 

وقتی که یه تازه کار یهویی میگه که زبون برنامه نویسی مورد علاقش css هستrAFv3CN